
To tvrdí designér Jean-Michel Bonnemoy. Vycházel z toho, že tradiční tvar fotoaparátu byl diktován potřebou vkládat svitek filmu do zadní části fotoaparátu. V dnešní éře digitálů to však již není třeba. A tak Jean-Michel Bonnemoy sednul k rýsovacímu prknu a vymyslel nový design fotoaparátu. Trubka, kterou Jean-Michel Bonnemoy vymyslel, má být ergonomická. Měla by lépe sedět v ruce a zároveň by všechny ovládací prvky byly hezky po ruce, tak jak jsme zvyklí z tradičních tvarů.
Koncepce Jean-Michel Bonnemoye postrádá pár věcí. Jeho D-CAN koncept, jak celý projekt nazval, ignoruje tendenci současných přístrojů, týkající se zmenšování velikosti kamer. Tato „věc“ velikosti a tvaru PET láhve se nebude nikomu chtít tahat. Navíc to není žádné revoluční řešení, podobné tvary již měl fotoaparát Sony F717 nebo Nikon S10. A pak jsou tu ještě loni uvedené fotoaparáty Lytro, které zase mají tvar kvádru.
Na druhou stranu, proč trochu neexperimentovat s tvary?
Specifikace D-CAN (spíše výčet vlastností):
- velký rozsah zoomu a zabudovaný optický stabilizátor obrazu
- kroužek doostření
- režim makro
- otočná krytka objektivu obsahuje blesk s pomocným AF reflektorem
- patice pro externí blesk a příslušenství
- všechny expoziční režimy
- ISO 100 – 6400
- konektory pro připojení příslušenství
Zdroj: www.yankodesign.com.
Zkuste si vzít trubku a klasickou mašinu, co se vám líp drží, není ten ,,trojuhelník,, co zaujímají ruce stabilnější ???
A ovládání zoom-u čudlíkama ? Nějak se mi to nezdá. Nechci !!!