Úno 182012
 

To tvrdí designér Jean-Michel Bonnemoy. Vycházel z toho, že tradiční tvar fotoaparátu byl diktován potřebou vkládat svitek filmu do zadní části fotoaparátu. V dnešní éře digitálů to však již není třeba. A tak Jean-Michel Bonnemoy sednul k rýsovacímu prknu a vymyslel nový design fotoaparátu. Trubka, kterou Jean-Michel Bonnemoy vymyslel, má být ergonomická. Měla by lépe sedět v ruce a zároveň by všechny ovládací prvky byly hezky po ruce, tak jak jsme zvyklí z tradičních tvarů.

 

Koncepce Jean-Michel Bonnemoye postrádá pár věcí. Jeho D-CAN koncept, jak celý projekt nazval, ignoruje tendenci současných přístrojů, týkající se zmenšování velikosti kamer. Tato „věc“ velikosti a tvaru PET láhve se nebude nikomu chtít tahat. Navíc to není žádné revoluční řešení, podobné tvary již měl fotoaparát Sony F717 nebo Nikon S10. A pak jsou tu ještě loni uvedené fotoaparáty Lytro, které zase mají tvar kvádru.

Na druhou stranu, proč trochu neexperimentovat s tvary?

 

D-CAN

 

Specifikace D-CAN (spíše výčet vlastností):

  • velký rozsah zoomu a zabudovaný optický stabilizátor obrazu
  • kroužek doostření
  • režim makro
  • otočná krytka objektivu obsahuje blesk s pomocným AF reflektorem
  • patice pro externí blesk a příslušenství
  • všechny expoziční režimy
  • ISO 100 – 6400
  • konektory pro připojení příslušenství

 

Zdroj: www.yankodesign.com.

 



Podobné články:

  One Response to “Tradiční tvary fotoaparátů jsou špatné”

  1. Zkuste si vzít trubku a klasickou mašinu, co se vám líp drží, není ten ,,trojuhelník,, co zaujímají ruce stabilnější ???
    A ovládání zoom-u čudlíkama ? Nějak se mi to nezdá. Nechci !!!

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(poviné)

(poviné)